Εμπιστεύσου μας για εξειδικευμένες λύσεις σε κάθε νομικής φύσης ζήτημα εμπορικών σημάτων.
Επιστημονική και επαγγελματική Εξειδίκευση στο αντικείμενο των εμπορικών σημάτων (trade marks)
Ο Στάθης Κουτσοχήνας είναι Διδάκτωρ Νομικών Επιστημών του τομέα Εμπορικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ, στο αντικείμενο της προστασίας των εμπορικών σημάτων (trade marks) ιδίως δε των σημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Είναι, επίσης, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης (LLM) στο διεθνές και ευρωπαϊκό εμπορικό δίκαιο του Πανεπιστημίου του Kent (Ηνωμένο Βασίλειο).
Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Η προστασία του κοινοτικού σήματος και οι περιορισμοί της» (εκδόσεις Σάκκουλα). Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε ελληνικά και αλλοδαπά νομικά περιοδικά ενώ συμμετείχε ως εισηγητής σε πολυάριθμες επιστημονικές και ενημερωτικές εκδηλώσεις με αντικείμενο τα εμπορικά σήματα (trade marks).
Ορίστηκε μέλος της Ελληνικής Επιτροπής Ειδικών της «Συμφωνίας των Πρεσπών» για τα Εμπορικά Σήματα, κατόπιν πρότασης των επιχειρηματικών φορέων της χώρας (ΕΕΑ, ΣΕΒΕ, ΣΒΕ).
Υπήρξε σύμβουλος του Ε.Β.Ε.Θ. για τα νομικά ζητήματα που προκύπτουν από την επίδραση της «Συμφωνίας των Πρεσπών» στα εμπορικά σήματα των ελληνικών επιχειρήσεων της Μακεδονίας, ενώ έχει επιμεληθεί τη διαδικασία καταχώρισης του συλλογικού σήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης «MACEDONIA THE GREAT» για λογαριασμό του Συνδέσμου Εξαγωγέων (Σ.Ε.Β.Ε.), αλλά και του συλλογικού σήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Olympus Pierian Chamber» για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Πιερίας.
Έχει χειριστεί με επιτυχία πολυάριθμες υποθέσεις εμπορικών σημάτων, σε κάθε στάδιο της διαδικασίας (καταχώριση, ανακοπή/διαγραφή, προσβολή σήματος) ενώπιον του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Γ.Δ.Ι.Ε.Ε.), του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (Ο.Β.Ι.) και των Δικαστηρίων.
Η σημασία του Branding στη σύγχρονη αγορά
Το εμπορικό σήμα είναι ένα άυλο αγαθό που ενσωματώνει ολόκληρη την αξία μιας επιχείρησης. Αποτελεί αυτοτελές περιουσιακό στοιχείο, που μπορεί π.χ. να μεταβιβάζεται ξεχωριστά από την επιχείρηση ή και να κατάσχεται. Μακροχρόνιες επιχειρηματικές προσπάθειες και πολυδάπανες διαφημίσεις κινδυνεύουν, αν δεν στηρίζονται σε στέρεες βάσεις: σε ένα νόμιμα κατοχυρωμένο δικαίωμα επί εμπορικού σήματος.
Πολύ περισσότερο σήμερα, στην ψηφιακή εποχή των ηλεκτρονικών μέσων και της άμεσης διάχυσης των πληροφοριών, η προσπάθεια για οικοδόμηση μιας επιχείρησης πάνω σε μία μη κατοχυρωμένη ονομασία, μπορεί να παρομοιαστεί με το χτίσιμο ενός πύργου στην άμμο. Χωρίς γερά θεμέλια (βλ. κατοχυρωμένο εμπορικό σήμα), το οικοδόμημα κινδυνεύει να γκρεμιστεί ανά πάσα στιγμή.
Παράλληλα, θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι, η καταχώριση ενός εμπορικού σήματος δεν αποτελεί απλά μια διαδικαστική πράξη, ούτε μία στιγμιαία ενέργεια. Δεδομένου ότι το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο, με συστήματα καταχώρισης σημάτων που λειτουργούν παράλληλα και συνυπάρχουν σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν ολοκληρωμένη στρατηγική προστασίας των σχετικών δικαιωμάτων τους. Είναι, λοιπόν, απολύτως απαραίτητο να προχωρούν στις σχετικές ενέργειες με την δέουσα προσοχή και τεκμηρίωση, που μπορεί να τους δώσει η συνεργασία τους με τους δικηγόρους – νομικούς τους συμβούλους.
Έτσι, μία νομικά ατελής προετοιμασία ή μία ελλιπής δήλωση για καταχώριση σήματος, μπορεί να οδηγήσει σε μη επιθυμητά αποτελέσματα, όπως στην απόρριψη της δήλωσης ή σε συγκρούσεις και επίπονους δικαστικούς αγώνες. Εξάλλου, η επιτυχής καταχώριση ενός σημείου ως εμπορικού σήματος δεν σημαίνει το τέλος της ενασχόλησης με τα δικαιώματα βιομηχανικής ιδιοκτησίας. Αντίθετα, χρειάζεται εγρήγορση, συνεχής παρακολούθηση και προστασία για τυχόν προσπάθειες παραποίησης ή απομίμησης του καταχωρισμένου σήματος. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις αναθέτουν την προστασία των σημάτων τους σε εξειδικευμένους νομικούς συμβούλους, τα δε δικαιώματα βιομηχανικής και πνευματικής ιδιοκτησίας αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά περιουσιακά τους στοιχεία.